Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-04, 13:45   #6
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Smile

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Tåler du ikke melk så trenger du ikke drikke det. Hadde en praktikant her en gang som påstod at hun ikke tålte melk men hun tålte brunost og kulturmelk bedre. I kulturmelk er noe av laktosen brukt opp av melkesyrebakteriene, jo gamlere kulturmelk jo mindre laktose. Skal ikke påstå at du tåler kulturmelk for det. For å dekke kalsiumbehovet kan du spise hvitost. Siden du følger Lindberg ønsker du vel ikke å spise så mye av melkefett. Merkelig han fedon der, greit med melkefett bare det er fetaost .
ha...ha...ha!

Ønsker du å redusere på melkefettet finst det oster med mindre fett og mer protein.
Vil du ha blåmuggost bør du da velge en av de norske, husker ikke om det var Norzola eller Normanna som er den magreste. Camenbert er magrere enn Brie og Port Salutt er magrere enn Ridderost. Nøkkelost med skorpe er magrere en skorpefri.

Synnøve Finden har ekstra lett gulost ferdig i skiver. Denne er lagret slik at det tross alt skal være smak igjen når alt fettet er borte. Hvis jeg ikke husker feil finnes nøkkelost som ekstra lett ferdig i skiver også. Nei, jeg vil jo ikke ha i meg så mye melkefett, og da er grunnen mye at min blodtype A ikke bør bruke melkeprodukter i særlig grad hvis man skal slanke seg. Men - jeg elsker gul ost! Kan spise mange hundre gram - særlig sammen med valnøtter og rødvin! Mmm...det er fantastisk godt! Og i følge, var det i følge den kjæreste mr. Barry Sears i Sonen, tro - kan man drikke rødvin, og da SKAL man spise ca. 30 g ost til.
Den Barry, den Barry

Nå har jeg imidlertid (vage) planer om å konvertere til eat. I hvert fall vil jeg undersøke litt mer om det. Det virker som om det er en varig kostplan som passer min kropp og personlighet perfekt. Som en kick-start kunne jeg tenke meg å prøve South Beach, som jeg føler passer meg bedre enn Atkins fett- og kjøtt- filosofi.

Da må jeg jammen kjøpe South Beach-boka også, jeg som nettopp har bestilt bokpakka til Atkins fra bokklubben!

Ha en nydelig fredag! marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat