Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-10, 09:52   #7
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: CKD - Cyclic Ketogenic Diet

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Takk for svar - og interessante linker. Denne helgen har jeg ikke kjørt karbloading i det hele tatt da jeg har blitt forkjølt og ikke orker å trene.

Så da skal jeg prøve neste helg. Erfaringmessig blir jeg dautrøtt av å spise mye karbs og merket det også veldig godt forrige helg. Kanskje pizzabunn av solsikkebrødblanding ble litt heavy for meg.

Litt utenfor mitt felt, men i boka til Lutz, (bedre uten brød) legger forfatteren opp klare logiske svar på hvorfor lavkarbo (under 72 g/pr dag) gir kroppen best kår for å bygge veksthormoner. Insulin er anabolt ja, men du får aldri så lite av det i blodet at det ikke er nok.
Mikael Janson, som er en debatant på kostdoktorn.se, la på seg 8 kilo muskler på et år bare ved å jogge. Fyren ligger på omtrent null karbo - det samme som jeg - som også opplever mye bedre muskelvekst ved null karbo - enn ved 20, f eks. Det tar musklene en drøy mnd å lære seg å bare bruke fett som brensel, men det funker i hvert ikke dårligere enn glukose når det først kommer i gang, og da kan du til gjengjeld holde på noen uker, du har nok fett til omtrent 2 mnd i kroppen.
Cocosa fungerer spesielt godt om du er i ketose, det har masse mellomlange fettsyrer som sklir rett inn i musklene uten å lagres først. Eller så har jeg forstått det fra Fedon, i allefall.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat