Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-10, 16:51   #5
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette?

Eksperimenterte litt med lavkarbo for et års tid siden for å se hvor lavt jeg som type 1 diabetiker kunne kutte insulinbehovet mitt. Ble i starten bekymret over den "metalliske" smaken bakerst i nesa/munnen (vanskelig å forklare) som minnet om følelsen av å ha høyt blodsukker, men fant raskt ut at det ikke var noe å bekymre seg for. Likheten ligger i at høyt blodsukker (altså mangel på insulin) fører til ketose og aceton-ånde på lik linje med kostindusert ketose.

Over til problemet: Jeg merket lite til det selv, men min samboer klaget støtt. SB12 morgen og kveld fungerte visstnok greit men ånden var ikke alltid 100% etter en lang arbeidsdag med aceton-ånde, snus og brent trakterkaffe. :P

Kroppslukta merka jeg heller aldri stort til, men så er jeg "velsignet" med aktive svettekjertler så håret drypper så fort jeg er litt skikkelig aktiv (THANKS MOM! ). Må på med Sterilan roll-on maks 5 minutter etter jeg kommer ut av dusjen, samt morgen og kveld uansett, og med den rutina merka jeg ikke stort til ketose-kroppslukt. =)

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat