Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-18, 10:20   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror jeg spiser for mye fett

Opprinnelig lagt inn av Sofagubben, her.

Hvorfor endel har aversjon mot å telle kalorier, så lenge en likevel teller karber, fett og proteiner kommer jeg aldri til å forstå, men det er nå mitt syn på saken. Du veier dessuten såpass lite og skal såpass lite ned at jeg mener bestemt du bør telle kalorier.

Hvis man (faktisk) teller karbohydratene så trenger man normalt ikke telle kalorier for å ha et kaloriunderskudd fra kosten. Det samme hvis man spiser nok proteiner. Kalorier kompliserer og fører til dårligere matvalg (feks en del lettprodukter) hvis man er vant med å telle kalorier; 20g karbohydrat er enkelt.

"Spis mer fett" er bare et godt råd hvis det kommer etter "spis nok proteiner" (2 ganger målvekt er en enkel regel (120g hvis målet er 60kg), det er bedre med for mye proteiner enn for lite).

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".

Sist redigert av HP : 11-08-18 kl 10:39.
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat