Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-13, 11:30   #199
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Re: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Dumt spørsmål kanskje, men er det fryktelig mye kalorier i eggemelk? Jeg har hatt en sleeve operasjon, og skal da helst spise mager mat. Men jeg skal ha mye proteiner. Og i eggene er det jo proteiner. Men i smørret masse fett. Kan jeg lage eggemelk med kakao/kaffe som ikke inneholder for mange kalorier? (vet det blir litt rart her på lavkarboforumet hvor man skal ha fettet hehe).

Om du lager slik jeg lager av 2 egg, 20g kokosolje, 1ts kakao og 2ts pulverkaffe(+vann da), så blir det i underkant av 400kalorier, men fortsatt er energiprosenten 80%fra fett. Du får bare prøve og se om det funker om du synes dette ikke høres så galt ut. Men det er jo ikke magert da med 20g tilsatt olje i tillegg til fettet i eggene. Det går nok helt fint å kutte oljen eller bruke mindre.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat