Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-10, 01:27   #50
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fakta om utskeielser på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av henry, her.

Hei, det er 2 år siden innlegget,men jeg er ny:
1- Er det OK/lurt dersom man går på lavkarbo og spise kaloribomber inkl.sukker ved ekstra fysisk anstrengelse som hytte-til hytte på ski over noen dager for en vanlig mosjonist? Trengs tilskuddet?
2-Inntar vel +/- 50g KH i løpet av døgnet. Vekten er stabil/tendens til å gå opp, til ttross for fysisk aktivitet. Spiser jeg for lite fett, mon tro? Hvor mye fett bør man egentlig spise til hvert måltid? Håper på svar, ellers er jeg redd jeg må gå over til vanlig kosthold igjen,jeg kan jo ikke bli overvektig. BMI 25/alder 56/ holdt på i 5 uker.


Jeg ville kjørt det "safe" så lenge du ikke har en god vektnedgang er det vel ikke tida for å eksperimentere med utskeielser....
1.Hvis du blir slapp og dorsk trenger du sikkert ekstra mat, men ikke i form av høy karbo. Spis lav glykemisk (sakte karbo som frigis over tid). Hvis du gir kroppen sukker vil den først bruke dette som brennstoff, og alt du spiser skal "omsettes" før kroppen tar fatt på reservelagrene som du vil ha vekk.
Ser du ikke er overvektig i forhold til BMI så da kan du nesten ikke regne med et raskt vekttap?Spesielt ikke ved ikke å være i ketose, noe du kanskje ikke er når du spiser såpass mye karbo...
2. Godt mulig du spiser for mye karbo og også feil type. 50 g er ganske mye. Ville prøvd å redusere. (Ketolysekuren f. eks anbefaler 15 g til dagen for kvinner og 20 g for menn)Det er ekstra viktig hvis du vil øke fettinntaket. FOr mye karbo og for mye fett er garantert vektoppgang!!..
Ketogen kost anbefaler kort fortalt minst 20 g protein (mer hvis man er sulten),masse grønnsaker, og fett til hvert måltid; enten 1 ss olje,10 oliven eller en halv avokado.
1 måltid om dagen (av 4) kan inneholde ca 6 g karbo, f. eks 3 fiberrik, 1 tynn skive lindbergbrød eller en liten håndfull nøtter. Da kommer du i ketose ihvertfall. Lykke til

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat