Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-11, 16:13   #1
nora35
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 6
nora35 er på en erverdig vei

Vektoppgang i ketose

Hei Jeg er ennå ganske ny på lavkarbokost, og er nå på min 4. uke. Jeg føler meg veldig bra, og har helt klart fått en annen og bedre energi.

Det jeg allikevel lurer på er hvorfor jeg har begynt å gå litt opp i vekt igjen (1,5kg den siste uken.) I starten lå jeg rundt 50 karb, men, nå ligger jeg på rundt 20-30 og har også kommet i ketose. Til tross for det har jeg nå noen dager følt meg oppblåst i kroppen, og tung i bena. Det at kroppen samler på så mye væske, er en av grunnene til at jeg startet dette, for det er så ubehagelig å føle seg tung og oppblåst i kroppen, og ha en mage som ser nesten gravid ut.. Jeg har holdt meg til dietten uten sprekk hele tiden Har bare unnet meg litt 70%sjokolade og valnøtter som "kos".

Måltidene er ca sånn:
Frokost: 1-2 skiver fiberrik (ca 3 karb hver)med ett kokt egg og feks makrell i tomat med majones. Litt agurk.
Lunsj: omelett med skinke, paprika og ost, eller en salat.
Middag: Kjøtt, kylling eller fisk, med grønnsaker og rømme.
Kvelds: 1 fiberrik med feks. rekesalat og litt grønnsaker, eller noen biter 70%sjokolade og litt nøtter.
Drikker masse vann, for jeg er tørst hele tiden, og litt pepsi max. Ellers te og kaffe.
Noen som har tips til om jeg bør endre på noe? Eller må jeg bare være tålmodig?

nora35 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat