Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-12, 11:54   #62
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Paleo/primal/steinalderkost

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

men hva er kjøtt ment til da? ulver, gauper og andre rovdyr?
Er det slik at vi som menneske inne kan spise den maten andre dyr spiser?

Mange fugler spiser nøtter og frø, gnagere, insekter.

Jeg tror kjøtt er fo oss siden vi er større enn mange dyr og tror også vi kan dele på maten med andre skapninger. Problemet om det er noe problem er at vi mennesker kan spise så mye forskjellig, og da ligger det et ansvar her. Var jeg alene i villmarka ville jeg ikke drept så store dyr at jeg ikke klarte å spise de opp eller drept mange små fisk istedenfor 1 stor som hade levd lenge. Vi glemmer å tenke på slikt fordi andre tar seg liksom av det og så bare plukker vi i butikken. Det har blitt helt sykt. Om jeg var i villmarka ville jeg skutt fugl eller fiska store fisk som mettet meg en hel dag. Plukket bær og litt nøtter. At vi trenger så mye grønnsaker er jeg usikker på fordi i Norge om man ikke dyrker selv er det lite grønnsaker , er det ikke? Det krever at vi er bosatt permanent en plass og dyrker det frem. Frukt har blitt søtere ved menneskets hjelp. Villepler er surere og har mindre karbo.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat