Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-08, 11:55   #22
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo uten meieriprodukter

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

Glemte jo å skrive i innlegget mitt i går: jeg vurder også å droppe melkeprodukter fremover, de med laktose i seg, i alle fall. Fordelen med at jeg glemte det i går, er at nå har jeg bestemt meg helt sikkert, hehe!

Jeg har jo spist stort sett det jeg vil i det siste (eller...det jeg vil, som jeg ikke blir syk av), ettersom jeg ikke skal være på noe stramt opplegg nå mens jeg avgifter amalgam

Jee! Da blir vi flere i det melkefrie paradiset
Du er flink og standhaftig, må jeg si

Når det gjelder amalgam så er det også noe jeg har tenkt på. Har du noen tips? Har hørt at det er viktig å finne en tannlege som har litt peiling, og at det er likeså viktig å forberede seg på forhånd, med diverse urter osv. Dette er jo litt off topic da... men om det tar av så får vi starte en amalgamtråd

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

- Det tredje jeg har tenkt på er igjen en ting som strider med hvordan jeg egentlig vil kostholdet mitt skal være: allsidig. Jeg liker tanken på å spise forskjellig hele tiden, for å sørge for et allsidig spekter av næringskilder, og heller ikke gjøre seg avnhengig av en eller flere bestemte mat-typer. Ellers klarer jeg det bra, men ikke med melken. For uansett om vi kaller det rømme, fløte eller cultura...så er jo alle laget av det samme: kumelk.

Dette traff meg veldig! Jeg har hatt et veldig emosjonelt forhold til mat, og liker tanken på ikke være avhengig av noen matvarer. Melkeprodukter er jo noe jeg virkelig var avhengig av, og det føles sånn sett godt å la være. Jeg har ikke drukket cola light på tre uker (i perioder kunne det gå med en halvliter pr dag) og det føles også glimrende - ikke en god følelse å drikke/spise noe fordi man er avhengig! Jeg kommer nok til å ta en cola light innimellom, men da skal det være fordi jeg har lyst på, og at jeg synes det smaker godt, ikke for trøst eller for å stille koffeinhodepinen...

Allsidighet innen for gitte rammer blir vel kostholdsfilosofien min fremover

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat