Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-11, 20:50   #59
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: En kalori er en kalori!

Ikke meninga å tråkke noen på tærne her, tenkte bare noen syntes det var interessant lesning siden det gjelder endel, men jeg tror svært få lyver med vilje. Jeg må bare beklage, jeg ser det jeg skrev kom ut på en dum måte. Nei, jeg tror ikke overvektige stapper i seg uten kontroll, men at endel av dem spiser mer enn de tror selv er godt dokumentert, jeg har som sagt fulgt opp flere selv hvor vi har oppdaget dette, men jeg tror på ingen måte at alle gjør det. Ang Taubes så er han flink til å finne studier med selvrapportering hvor vi vet feilkildene er mange, men ignoererer f.eks doubly labeled water studiene hvor alt er kontrollert. Les studiene han har valgt ut så ser dere hva jeg mener. Ift treningsstudiene han siterer er f.eks den ene på normalvektige maratonløpere med BMI under 25. Dette bruker han for at trening er dårlig for å gå ned i vekt... SOm jeg har skrevet ovenfor selv samsvarer ikke økt kaloriinntak med lik vektøkning og mange faktorer bidrar.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat