Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-12, 20:33   #7
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Trodde karbohydrater var karbohydrater uansett..

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Det kommer faktisk litt ann på typen sukkeralkoholer og selvfølgelig er det også individuelt. Jeg husker ikke alle akkurat nå, men også det finnes det tråder på her inne, er vel en som heter noe sånt som:" Ikke la det lure av søtstoffer" bl.a.

Malitol er er en av verstingene blant sukkeralkoholer og mye av det blir tatt opp i kroppen, sukrin (erythritol) er en av de som lite blir tatt opp av. Men som sagt det vil også være individuell variasjon. Sukrin trenger man derfor ikke å ta med i regnskapet, men malitol må med nesten i sin helhet.

Jeg er litt enig i det som kostdoktoren sier at når et produkt må merkes med Net.carbs. da er det mest sannsynlig ting i det som du ikke bør ha. Atkinsbarer bør kun brukes av og til for man kan nesten regne med alle kh som er oppgitt og ikke bare netto.

Ja, nå som du sier det så var det vel malitolen jeg tenkte mest på. Den er vel i Atkinsbarene her i landet? Og sjokoladene til Sukkerfritt f.eks?

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter

Sist redigert av Bønna200 : 12-10-12 kl 20:36. Årsak: Skrivefeil.
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat