Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-14, 11:39   #56
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Gå i en tebutikk, kjøp i løsvekt etter å ha snakket med betjeningen. Voila.

Joa, jeg har faktisk vært inne på den tanken, tro det eller ei! Jeg har masse god te hjemme, men syns det er veldig greit og praktisk å ha posete på jobben. Men veldig konstruktiv løsning for sånne som meg som kanskje krisemaksimerer en smule?!


Opprinnelig lagt inn av index, her.

Ja, tenk! Du kunne ha unnet deg nesten en hel
appelsinbåt! Hvilken lykke!


Ja, jeg veit det er en overreaksjon, og ganske teit, å bli skuffa, og det er ikke snakk om at jeg blir særlig påvirka av en appelsinbåt eller brokkolibunt eller sukkerbit fra eller til. Men jeg liker det ikke likevel, jeg da. Jeg er menneske, noen ganger reagerer jeg på ting det kanskje er liten vits i å reagere på, sånn er det bare.

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Drikker man mye te er det snakk om kanskje 1 gram ekstra karbohydrater om dagen. Det er virkelig ikke mengder å bli hysterisk over. Man må vel faktisk regne med litt variasjoner i utregningene sine uansett hva man får i seg. Det er ikke sikkert du får i deg nøyaktig 1.9 gram karbohydrater (eller hva det nå er) om man spiser 100 gram brokkoli heller liksom. Prinsipielt er det sikkert en interressant diskusjon hvorvidt de burde merke det eller ikke. Men mengdene er så bittelite at å diskutere på grunnlag av alt det ekstra man kunne brukt karbokvoten sin på om man ikke drakk lipton-teen syns jeg blir for dumt

Jeg syns merking av alle matvarer burde være et minstekrav, uansett hvor mye eller lite du får i deg, så støtter jeg tanken om at det ikke er nødvendig å bli hysterisk. Men det må være lov å si fra om man ikke liker noe.

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat