Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-04, 20:46   #13
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lise

Skorpia: For å få diagnosen depresjon, må du ha symptomer som går over lengre tid. Det er ikke snakk om normale svingninger og normale reaksjoner på hendelser rundt deg. Depresjon blir det først nå du ikke kommer deg opp igjen og mestrer innen "rimelig" tid, og det går utover funksjons og mestringsevnen din. Det finnes lette, moderate og tunge depresjoner. Men de varer alltid over tid.

Skjønner ikke hvorfor Annes innllegg om årsaker til depresjon var å ta for hardt i? Det var jo bare en nyansering av temaet...

De organiske skadene du snakker om er en av årsakene til depresjon og også ganske viktig å ta med i vurderingen...
At noen tar av på å høre om sykdommer og tror de har dem er vel neppe noen grunn til å ikke opplyse om at det kan være en årsak...

Din siste komentar går jo også faktisk på organiske forandringer.. Hormonforstyrrelser grunnet feil spising... Hvilket også er det tråden handler om...

Ja jeg vet....
Men jeg vet også at veldig mange deprimerte mennesker leter etter fysiske årsaker til depresjonene sine,har selv erfaring med det.
Derfor kan det være litt farlig å komme med symptomer til de som allerede er deprimert. Dersom de ikke forstår tilstanden vil de,----naturlig nok,prøve å lete etter fysiske årsaker til depresjonen.
De som av leger har fått diagnosen hypokonder,og kanskje til og med blir tildelt placebomedisin lider kanskje av depresjon,men de vil ikke inrømme det.
Jeg leste gjennom alt som var(det er en del år siden) for å finne ut hva som var feil med meg,dro tilslutt til legen og ba om undersøkelse på hormonsystemet. Det er ofte det som passer best.

Poenget er at en ikke heller kan gå ut fra at det er maten,selv om det i mitt tilfelle har en sammenheng,men dette temaet er så stort at det var derfor jeg synes det var å ta litt hardt i.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat