Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-04, 10:26   #9
NK
Juniormedlem
 
NK sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 54
Innlegg: 37
NK er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Anne

Dette lurer jeg veldig på....

Hvordan er det egentlig for oss som bare driver lett trim (må jeg vel kalle det)
Eller trener i vanlige former, sykler, går, jobber i hagen, går i trapper osv...
og som kanskje er litt ut og inn av ketose eller som har lave glukogenlagre...
Vil vi alltid slite med "liten kraft" i kroppen...fordi musklene ikke klarer å skifte fra fettforbrenning til karboforbrenning eller omvendt fort nok? Eeee, mildt sagt forvirret nå
Jeg synes nemlig jeg har overraskende lite krefter i forhold til bare for et år siden, enda jeg kanskje trener mer og spiser Fedon mat...
Samboer'n sier det samme...Har ikke krefter lenger....Er de måten vi spiser på?
Kan noen forklare? Hva gjør vi feil?

Den treningen du snakker om der er lett mosjon og helt grei å utføre uten snev av karbo i kroppen , men du spiser fedon og har jeg forstått det rett så er fedon lavkarb uten å sikre deg over i ketose.
Dermed vil du ikke gå rundt og nyte energien som ketonene gir deg , du vil nok heller havne i et grenseland.
For meg så høres det ut som du rett og slett er i energiunderskudd i forhold til ditt aktivitetsnivå.
Har du prøvd å øke litt på de gode fettsyrene , evnt prøvd å supplementere med MCT olje

NK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kostholdsfilosofi: Mørk sjokolade + rødvin Svar med sitat