Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-06, 21:55   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger jeg av kosttilskudd og når skal jeg ta de?

Er litt rusten på dette selv... Men du bør ihvertfall ta et multivitamin/mineraltilskudd, selv om du tar det andre, for å sikre at du ikke får for mye av noe på bekostning av noe annet (og fordi du trenger det andre også selvsagt). Jeg anbefaler Solaray sin "Spektro multi", den er bra og ikke altfor dyr (vel, dyr er den jo... ). Det lønner seg å ta organiske tilskudd, ikke syntetiske, fordi de organiske tas opp best.

Og så er det lurt å ta C-vitamin, E-vitamin og selen... har ikke ork til å slå opp grunnene nå, men det er en bra trio å ta (bl a i følge Fedon ). Krefthemmende, bra mot hjertesykdom etc. Antioksydanter! C-vitamin trengs til utrolig mange prosesser i kroppen, og du kan nesten ikke få for mye av det.

Tror ikke du trenger å ta kalium, men det kommer an på om du er i ketose eller ikke. Det trengs vanligvis ikke, tror jeg.

Jeg tror ikke det er noe problem å ta noen av disse kosttilskuddene sammen. Men magnesium er fint å ta på kvelden, virker bra på søvnen. Krom kan visst gi mareritt... Så lurt å ta det om morgenen

...kommer ikke på mer jeg...


Sist redigert av Huldr : 10-03-06 kl 22:33.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat