Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-05, 23:03   #18
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Dette svarte Merete på spørsmålet om Armour og Autoimmun Thyreoiditt:

Sitat:

Hei!Jeg snakket med en lege i USA for litt over ett år siden, og han forklarte det at når man har anti-stoffer så skjer gjerne det at antistoffene "spiser" opp noe av medisinen før den kommer inn i cellene der den skal være. En måte å få antistoffer ned på kan være å bruke bare T3(Liothyronin) en periode. (Jeg gjorde dette og følte etter 2 mnd. at jeg var døden nær.) Når man har antistoffer så ødelegges kjertelen slik at all egenproduksjon opphører......Da blir det enda viktigere å sørge for at kroppen får alle thyreoideahormonene( Armour). Antistoffer mot stoffskiftet kan faktisk like gjerne være en skjult cøliaki. Det finnes flerfoldige forskningsrapporter om dette. Mine antistoffer er også godt ned etter at jeg fikk kommet meg på glutenfri mat(har en positiv tynntarmsbiopsi). Jeg opplevde også at antistoffer steg fra >1000 til større enn 3000> 3 mnd. etter oppstart av Thyroxin. De har i det minste vært stabile etter at jeg byttet til Armour. Så vidt jeg kjenner til er det ingen som har gått fra Armour pga. antistoffer, og jeg personlig har ingen planer om det. Jeg kan tenke meg at man brukert litt lenger tid på å komme seg helt ovenpå, men det er det eneste. Husk at en gang i tiden var natrulig thyroxin det eneste som fantes, og folk hadde autoimmun thyreoiditt da også. De ble friske uten å engang vite at antistoffer fantes....De fikk sin medisin, og ferdig med det :-)

Du får prøve å være tålmodig og la Armour virke en stund. Jeg har heller ikke tenkt å slutte med det, men holder på å justere dosen.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat