Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-10, 12:27   #24
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Sitat:

Da kjøper du den til 25 gram ikke sant? for den andre blir for dyr i forhold til tollen. Kan man kjøpe de i vanlige butikker i sverige?

Hva bruker du den grønne til?

Hva med den som er på iherb.com. vet ikke helt hvilken jeg trenger for baking/sjokolade men gjetter det er den som heter: stevia spoonable 424 g til 16 dollar. den er i allefall billigere.. men er den bitter og dårlig?

ÅH!så ny jeg er på alt dette! vannnnnskelig !!!

Jeg kjøper den på 25 gram ja - det holder leeeeeeeenge, Du trenger en knapt synlig mengde i en stooooor kopp med te. Et kryddermål med den hvite Steviaen er så mye at det kan søte en diger kake alene, så selv om det høres dyrt ut varer det så lenge at det jevner seg ut.

Den grønne stevian er jo bare de tørkede bladene som er malt opp, men jeg bruker det oppi teposen sammen med teblader både for det søter, men stevia skal jo ha positiv effekt på bl.a. insulinresistens. Den er ikke så ekstremt søt så det er lettere å dosere i teen synes jeg.

Når det gjelder den andre Steviaen du nevner så har jeg ikke prøvd den, men min erfaring at produkter på amerikanske nettsider er billigere men frakta er skyhøy så vinninga går opp i spinninga. Som oftest får du også det du betaler for, dess billigere dess mindre rent og prosessert er det. Jeg vet også at mye av den Steviaen som er på markedet i USA er utvunnet på samme måte som den Coca Cola og Pepsi nå bruker. Det involverer en prosess med både mye varme, ammoniakk og klor og da kan man jo begynne å lure på hvor sunt det er egentlig.

Dersom du ikke har brukt Stevia før anbefaler jeg deg å kjøpe den fra Sverige slik at du får prøvd det ut - den er iallefall så rein som mulig. Dersom du liker Stevia kan du jo prøve ut andre, men les alltid nøye og finn ut hvor reint produktet egentlig er for det er mye utblanda greier å finne. Som sagt pris henger sammen med kvalitet her.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat