Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-10, 15:25   #69
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjedde med sunnheten?

Jeg tror mange søker "erstatninger" fordi samfunnet er blitt litt sånn at kos henger sammen med søt.

Eks:

Jeg drar til bestemor og i det jeg setter meg i sofaen kommer psørsmålet hva hun kan servere. Jeg prøver iherdig å forklare at jeg ikke trenger noe men hun går alikevell å finner fram kjeks, brus og kanskje den kaken hun laget tidligere.

Mor fikk besøk av en kollega i går får å se eurovision 2010. Og mamma setter frem sjokolade, nøtter og vin på bordet og etter hvert kom spørsmålet om isbollen står i frysen slik at jeg kan lage vaniljeis til dem i ismaskinen. Som ejg så går å lager...

Når jeg treffer bekjente på byen er spørsmålet om vi skal gå på kafe og ta en brownie og en kaffe.

På skolen har søster min tentamen og dem får beskjed av læreren at de kan ta med snop og 1/2L brus.


Når magen min ble syk måtte jeg omstille hele hode mitt i forhold til mat. Mat er ikke lengre kos får meg. Mat er noe jeg må spise, som jeg i perioder blir syk av. Jeg må passe på hva jeg spiser fordi 1 g av feil mat gjrø jeg dårlig. 1 cm3 brødskive gjør at jeg spyr i flere timer.. Tilsetningstoffer karragenan som Norsk Kylling tilsetter i samtlige av sinne produkter gir meg diarhe og smerter i 3 dager.

Men jeg syns det har vert vanskelig å omstille hode. Fordi andre "koser" seg med vanilje is. Så sitter jeg der med - ingenting. Andre tar en banan og et eple på vei ut døra. Jeg må koke grønnsakene mine i 45 minutter.. I tillegg må jeg fram med tabletter og væske, samt at jeg må sitte rolig og tygge matne nøye.

Jeg har jo lært å akseptere det.

Men jeg søker erstatninger fordi jeg og vil være med i "selskapet" om kosen om maten.

Dermed så lager jeg squash pure, fryser denne i porsjons begre.
Når andre spiser is, kan ejg hente en liten porsjon fryst squash og halvtine. Så har jeg plutselig "is".

Når andre spiser brødskiver av mel så kan jeg spiser eggebrød med "pålegg". Med "pålegg" så mener jeg squash pure eller brokkoli pure.

Så ja, jeg søker erstatninger. Fordi jeg ønsker å delta i "selskapet"

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat