Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-11, 19:08   #14
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg skulle akkurat til å spørre om sukker/karbohydrater i store mengder ligger til grunn for allergi. Noen som har lest noe om det?

Jeg har ikke lest så mye om det, men jeg har egne erfaringer. Om det har noe med kostholder, vet jeg ikke, men etter at jeg begynte på lavkarbo har jeg ikke i det hele tatt(!) reagert på katter(av alle ting) Og jeg har alltid vært allergisk mot dem liksom. Så nå kan jeg kose med katten til venninna mi, uten reaksjon! Og før kunne jeg ikke komme inn i huset uten å hovne opp i øyner, klø, nyse og så videre.

Når det gjelder andre:

Min mor er blitt betydelig bedre av sin migrene og psoriasisen er borte!

Eksen min er blitt kjempemild i psoriasisen sin (han har mye mer enn det min mor hadde, så om det kan bli bedre, tar det nok sin tid). Han er også blitt kvitt smerter i leddene som kom av psoriasis artritt. Et forhøyet sukker- og insulinnivå fremmer jo betennelsesreaksjoner i kroppen, så det må jo ha noe med det å gjøre? Lite karbo(sukker)<mindre insulinproduksjon<mindre betennelse i kroppen. Ganske fantastisk!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg

Sist redigert av ekenna : 25-03-11 kl 17:53.
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat