Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-11, 08:49   #109
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Hva er idealvekt?

Jeg er også helt sikker på at idealvekt er den vekta man føler seg mest komfortabel på selv. Jeg har lagt merke til at det skal ikke mer til enn 5-8 kilo før jeg endrer humør totalt og får en helt annen utstråling og utsikt på livet, så jeg har bestemt meg for å kaste mine "jeg bør være 60-65 kilo"- tanker rett ut og heller spise riktig, veie iblandt og heller stoppe når jeg føler det bra. Nå har jeg dag 6 på full ketolyse igjen etter å ha holdt på egentlig siden Juni 2010. I starten var jeg flink og ble kvitt 8-9 kg på kort tid før jeg endte på feil side igjen. Jeg spiser sjelden høykarbomat men jeg er veldig glad i sjokolade og når den kicken først kommer varer den lenge og det er snakk om store mengder,dermed har effekten av kuren vært rimelig dårlig til tider. Jeg håper det ikke er for sent for meg heller selv om jeg har falt av endel ganger med sjokolade for jeg har jo spist lavkarbo hele tiden med noen få unntak hvor jeg har spist et rundstykke eller så.

Denne uken har vært skikkelig deilig for jeg har ikke fått sukkerabstinenser som jeg pleier å få (hard hodepine og dårlig humør), så jeg håper det holder. Jeg har greid å gå rett forbi godtehyllene selv om jeg har handlet etter jobb sulten som en ulv. bare det er faktisk en stor tommel opp for meg.

Jeg begynte igjen som nevnt mandag denne uka og turte ikke veie meg, fordi jeg hadde glefset i meg så mye sjokolade og alkohol i helgen, men veide meg onsdag og deretter torsdag. 86,5 til 85,6 på et døgn. Jeg har trua denne gangen og istedetfor å tenke kjempelangsiktig, har jeg bestemt meg for at delmål er nødt til å være tilstede. Delmål 1 er 80 kg, delmål 2 er 75 kg og delmål 3 er 70kg.

For noen år siden slanket jeg meg ved hjelp av Reductil (verdens beste legemiddel mot fedme etter min mening, synd den forsvant). Da tok jeg av 11 kg på kort tid fordi disse legemidlene gjør et eller annet med matlysta og søtsuget i hjernen. Da gikk jeg fra 92 til 79 kg, og startvekten var faktisk da det samme som den var nå da jeg startet på ketolyse. da jeg kom innunder 80 og så 79 lyse mot meg kjente jeg at humøret steg så betraktelig og hele hverdagen ble mye lysere, så jeg prøver å huske hvordan de var nå når jeg er igang igjen.

Så, jeg gleder meg til å ha det fint igjen! Uten å tenke BMI og annet høyde/vekt fjas. Sin egen kroppsfølelse og humør tror jeg veier myye tyngre, og burde strengt tatt være hovedfokus.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat