Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-11, 19:28   #190
Dammed
Juniormedlem
 
Dammed sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Alder: 35
Innlegg: 25
Dammed er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Har lest nå igjennom hele nybegynner tråden og de trådene som var linket til der som var relevante for meg. Blant dem så var det denne tråden, som for meg er relativt viktig.

Jeg drikker gjerne Jack & Cola på fester, og festene er som regel en gang i uken. Jack har som jeg fant ingen karbohydrater i form av sukker/stivelse (KILDE) og Cola kan lett erstattes med en sukkerfri variant. (hvilken finner jeg nok ut selv, evt om jeg kommer til å erstatte det med vann ved siden av spriten).

Det jeg sitter her og lurer mest på er det med hvor lenge det tar før kroppen er tilbake til den tilstanden den var i før man begynte å konsumere alkohol. Noen nevner at man er tilbake til "normalen" når alkoholen er ute av blodet, mens andre skriver 3-5 dager...

Men påvirker alkoholen kroppen på andre måter enn å opptre som en energi kilde i en periode?

Hvis ja, hvor lenge tar det før kroppen er tilbake til samme tilstand som før man begynte å konsumere alkohol?

Og hva betyr dette i praksis for en som er på en Atkins/Ketose diett?

PS. Jeg klarer å holde meg borte fra flasken de første 2 ukene, men jeg vil vite hvordan jeg bør forholde meg til alkohol i det lengre løp.

Dammed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat