Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-14, 15:22   #18
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelper det å trene på lavkarbo?

At trening er bra er det ingen av oss som har nektet på. Men det var altså ikke det trådstarter spurte om. Min erfaring er at vektnedgangen uten trening er noe raskere, men ikke nødvendigvis bedre. Jeg for min del nådde min målvekt for halvannet år siden, men kjører samme opplegg med trening og kosthold fortsatt. Og har det egentlig veldig greit. Men å bli kalt en sofapotet fordi man ikke er enig i at man går fortere ned i vekt ved trening synes jeg er litt rart. Jeg har nå gjort meg mine erfaringer i løpet av mine godt og vel tre år på lavkarbo. Jeg gikk relativt raskt ned de første fem månedene uten å trene, begynte å trene, og vekttapet stoppet opp noen uker. Deretter kom det i gang igjen, og jeg gikk ned ca like mye i løpet av 15 måneder. Helt greit for meg, jeg har det mye bedre med trening enn uten så jeg syntes bare det var greit at det tok litt tid.

Å tenke forbrente kalorier ifm trening er lavkaloritankegang, på lavkarbo regulerer kroppen sult ut fra behov på en helt annen måte. Derfor går inntaket naturlig opp om man trener. Men mindre man bevisst sulter seg da, men det blir jo bare helt feil...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat