Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-06, 10:37   #4
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Billigste kosttilskudd for mage/tarm

Opprinnelig lagt inn av Grethe

Tror du litt gele laget av saft og gelatinplater vil virke på samme måte? Da kunne man jo plutselig si at gele til dessert var sunt!
Hvordan tar du dette gelatinpulveret forresten? Oppløst i varmt vann? Eller rørt i kaldt vann? Da vil det vel ikke løse seg opp men bli nesten som en slimete masse . Tror jeg hadde hatt problemer med å få i meg det.

Jeg har bare tygd og spist det jeg. Litt vanskelig å svelge men... Har prøvd å røre det ut i varmt vann også, men det ble bare ekkelt.

Det funker jo like bra å lage gele av det. Har gjort det noen ganger. Kjøpt frosne bær på butikken og hatt oppi. (Bare for de som tåler klumper i geleen. ) Problemet er bare at man vanligvis spiser dessert etter maten, og gelatinen bør helst tas før. Men det er uansett ikke usunt.

Jeg har også lest om noen som laget saus med gelatin i. Jeg tror det var fra "Nourishing traditions" av Sally Fallon og Mary Enig. Har aldri prøvd, men det kan jo være noe for de som er glad i saus.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat