Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-11, 22:41   #9
LiseSJ
Medlem
 
LiseSJ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hønefoss
Alder: 34
Innlegg: 200
LiseSJ er på en erverdig vei

Sv: Er Toros Frokostgrøt ok?

er du veldig glad i grøt anbefaler jeg rømmegrøt Ble for mye karber i denne for min del, men du må jo sette dine egne begrensninger så klart

Hvis du har dårlig tid anbefaler jeg ofte en oppskrift jeg fant i lavkarboboken min. Knekkebrød som lages i mikroen

Du trenger da:
1 egg
80 gr solsikkefrød (eller 80 gr av en blanding av frø som f.eks linfrø, sesamfrø, solsikkefrø og gresskarfrø)
1 knivsodd salt.

Du gjør:
Rører alt sammen i en bolle og smører det ut på en tallerken kledd med tilklippet bakepapir. Stek i MIKRØBØLGEOVN på sterk varm i ca 2 minutter, eller til du kjenner/lukter at egget har stivnet. Er best avkjølt, men har du dårlig tid fungerer den også varm. det gjorde jeg her en morgen. Er muligens ikke det beste knekkebrødet jeg har smakt (altså det smaker ikke vondt, men selvfølgelig er ovnstekt bakst bedre), men det fungerer som en nødløsning og er raskt og enkelt! Dessuten metter det godt, og det blir ganske mye. Blir det FOR mye kan du dele det i flere biter og ha til senere også

__________________
Journalen min =)

I am the one who got myself fat, who did all the eating. So I had to take full responsibility for it. Kirstie Alley

Sist redigert av LiseSJ : 11-09-11 kl 22:52.
LiseSJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert med et hint av LCHF Svar med sitat