Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-08, 13:19   #2
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger hjelp til start på Fedon

Forstår jeg det slik at du fortsatt skal ned, eller er dette vedlikehold?
Om du fortsatt skal ned, så vil jeg ikke anbefale müsli og rugsprø samme dag, best å holde seg til én av disse pr dag (altså ikke brød og kornblanding hver dag). Om det er vedlikehold så skal det sikkert gå greit!

Frukt anbefales ikke mer enn 1 gang pr dag, da som mellommåltid sammen med litt nøtter, eller til lunch/kvelds.

Smoothie er glimrende! Om du har i litt olje (rapsolje fungerer fint), kruska kli, og cottage cheese i tillegg til bær og yoghurt/skummet naturell, så har du et fullverdig måltid! Litt vaniljeessens gjør underverker, da blir det ikke så surt på smak

Hovedpoenget hos Fedon er jo variasjon og balanse, så det er nok best om du ikke spiser det samme hver dag. Få i deg protein til hvert måltid, og helst noe fett også (nøtter, olje, avocado) men da seff mindre fett en på ketolyse. Slik at du feks ikke kun spiser en yoghurt, men supplerer med litt cottage cheese og linfrø/nøtter i tillegg, så har du både fett og protein
Tommelfinger-regelen er ikke mer enn en halv avocado pr dag, og ikke mer enn 15-20 nøtter/mandler.

Et fint mellommåltid eller mat etter trening er feks en halv avocado med litt reker og majones - nammis!

Lykke til da - dette går nok så det suser, virker jo som du er motivert!!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat