Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-09, 19:45   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?

Jeg har nå endelig etter to års platå til tross for rigide bestrebelser og fortsatt ca femten kg overvekt vært hos spesiallist (Dr Willumsen på Willumsens kvinneklinikk), og fått ikke mindre enn tre diagnoser i en smekk: Insulinresistens (som jeg jo visste at jeg fortsatt har), pcos og hypothyerose (lavt stoffskifte). Jeg skal i første omgang begynne med metformin, så begynte med en tablett i dag, og skal trappe opp til jeg er opp i en dose på 3x500 mg, om fire uker skal jeg begynne på reductil, mest for å få opp forbrenningen som jo er lav som følge av stoffskiftet, og rett og slett sparke meg over mitt evigvarende platå (enn om jeg er noe skeptisk til reductil, så er det ikke noe jeg skal gå på i evigheter, så jeg gir det et forsøk), til sist skal jeg fra og med førstkommende mens begynne på yasmin. Puh! Mye på en gang, men jeg er natuligvis spent på hva som vil skje nå!
Legen sa det samme som jeg selv har tenkt, som et resultat av mitt litt (for allmenlegestanden) vage sykdomsbilde, så har jeg kommet inn i en slag ond sirkel, der jeg ikke går ned i vekt fordi insulinnivået mit er før høyt, og ikke får ned insulinet fordi jeg fortsatt har for høy vekt.

Ja, det var utredningen sin det, tenker jeg.
Uansett! Jeg er veldig interessert i høre erfaringer fra dere som har KOMBINERT et lavkarbokosthold med metformin! Fint om dere som svarer på undersøkelsen har hatt litt fartstid med det.
Jeg vil så gjerne bli frisk og få vekk det siste av overvekten min, så gøy å høre fra andre også

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat