Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-09, 10:00   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg har gått på metformin pga dia2 i mer enn 4 år, og er fortsatt nokså overvektig!
Kan ikke si at jeg har merket noen hjelp til vektnedgang, nei!

Ang Reductil, har prøvde det over lang tid også! Det eneste som ble betydelig slankere var lommeboken min! Det er helt utrolig dyrt!
Mistet nattesøvnen fullstendig og måtte slutte med dem før jeg ble totalt psykotisk!

At jeg ikke har gode erfaringer, betyr ikke at det ikke hjelper for deg. Du må nesten bare prøve!

Lykke til!

PS! Metformin på tom mage kan gi skikkelig magetrøbbel! Ala for mye søtstoff, vet du!

Takk for responsen, Kitt! Har vel også lest om dine erfaringer før også
Nå i går så leste jeg øyet vått og stort både her på forumet og på nettet ellers. Ser jo at noen har fått god hjelp av metformin, og andre ikke. Heldigvis har jeg blå resept på det, og moren min har lovet å betale for reductilen, snillingen, ettersom jeg har veldig dårlig råd.
Det jeg leser stort sett i tråder på diverse forumer på nettet om reductil er veldig sprikende, samtidig så er det også mange gode resultater -men hovedsaklig gjelder dette dem som ikke har sett på det som en enkel løsning, men en hjelp på veien, og har klart å legge om kostholdet og blitt mer aktive. Jeg er jo veeeldig skeptisk, samtidig er jeg også redd for å få diabetes, noe som kan skje om jeg ikke får ned vekten. (Nei, jeg er ikke KJEMPEOVERVEKTIG, men jeg faller inn i den gruppen som har BMI over tjuesju kombinert med fare for følgesykdommer, derfor kvalifiserte jeg).
Jeg tar dette på veldig alvor i alle fall, og skal sørge for at legen følger meg opp når jeg begynner på det, og ikke minst viktgiheten av en langsom nedtrapping.
Det beste av alt hadde selvfølgelig vært å bli fri for medisiner en gang i framtida. Sammen med kosttilskuddene mine begynner jo dossetten min å bli rimelig smekkfull

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat