Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-07, 08:01   #4
Lea
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Innlegg: 9
Lea er på en erverdig vei

Sv: Andre med lavt stoffskifte??

Hei:-)
Jeg har endelig, etter et par måneder med "surfing", dristet meg til å registrere meg på et slikt nettsted. Jeg har hatt lavt stoffskifte og er blitt medisinert med Levaxin (før Thyroxin) siden 1994. Var syk et par år før jeg endelig fikk somlet meg til lege. Jeg hadde da alle symptomer på hypotyreose og ble raskt medisinert. Siden vi fant "riktig" dose har jeg jevnlig gått til kontroller og hatt det fint. I 2002 begynte jeg på videreutdanning og hadde fire år med veldig stress (2 barn,hus og skole), i 2006 skiftet jeg jobb. Da hadde jeg avsluttet bachelorutdannelse med glimrende resultater. Jeg har alltid vært en person som tar utfordringer på strak arm og kommer alltid raskt inn i rutiner. Er (var) også veldig sosial. Begynte som sagt i ny jobb i mai 2006. Jobbet som en helt, men utpå høsten så føltes det som jeg sto og tråkket i gjørme. Jeg glemte alt mulig, helt elementære ting, men også viktige saker. Etter hvert fikset jeg ikke å sosialisere meg med kollegaer. Jeg kunne sitte og høre på hva folk snakket om, for så å glemme hva som var tema i det jeg skulle åpne munn for å respondere. Jeg begynte å isolere meg på mitt kontor. Jeg kunne sitte i timesvis å bare stirre på pc-skjermen uten at jeg fikk gjort noe. Dette medførte at jeg måtte jobbe overtid for å få gjort det jeg måtte. Jeg fungerte også svært dårlig på hjemmebane. Jeg husker at jeg brukte all energi på å være mor, spille spill og lese bok etc, men jeg fikk liksom ikke med meg noen ting...det var som om alt foregikk langt borte...så kræsja jeg på sofaen og sov til dagen etter...Huset fløyt og jeg glemte å handle inn mat. I begynnelsen av februar datt jeg sammen på jobb. Hele januar er helt borte for meg og jeg husker heller ingenting av februar og mars. Fikk diagnosen utbrent. Ok tenkte jeg og sov videre. Nå har jeg ikke tid til å skrive mer, men dere som er her på dette forumet, kan sikkert skjønne hva dette dreier seg om. Er det noen som kjenner seg igjen? Jeg er absolutt på bedringens vei nå, men tror det er et stykke igjen. Bruker økt dose Levaxin og har begynt med Thyorin. Håper på mange gode råd og utveksling av erfaringer her på dette forumet. Vi snakkes

Lea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat