Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-05, 10:39   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

"Bedre uten brød" - oppsummerings/skravletråd

Tenkte å ha en tråd om denne boka der vi kan diskutere innholdet, for jeg sitter bare her med et ansikt som ser slik ut:

Det er den beste lavkarboboka jeg har lest! Jeg skjønner egentlig ikke hva som skal skje videre nå, for om noen i ernæringsrådet faktisk leser denne boka skikkelig, må de jo enten si opp jobben sin, samle de andre til kriseråd eller omgjøre 90 % av retningslinjene sine... Hva annet kan de gjøre? Forresten, de kan ignorere den slik som de har ignorert dokumentasjon i årevis allerede.

Jeg leste nettopp kapittelet om sykdommer som kan kureres med dette kostholdet. Jeg har en kamerat med Chrons, han lever stort sett på grandiosa, sjokolade, chips og stoore mengder coca cola!! Jeg har snakket med ham om dette før, men han tror ikke kostholdet betyr så mye..
I boka stod det at Chrons faktisk er blitt KURERT med et lavkarbo/høyfett-kosthold, enda legevitenskapen mener det er en uhelbredelig sykdom (fordi de ikke regner med kostholds-aspektet).

Helt ufattelig...

Når det gjelder svangerskap så er det jo enda mer skremmende.. At gravide ikke tenker på hvordan matvanene deres faktisk påvirker fosteret! Jeg spiste selv masse søppelmat i svangerskapet, og er 120 % sikker på at dette utløste svangerskapsforgiftnignen jeg fikk i uke 30 og måtte føde i uke 34 (gikk strålende, heldigvis). Jeg tenkte ikke TANKEN under svangerskapet, fikk bare en masse velmenende råd fra svigermor og andre om at jeg måtte SPIIISE og kooose meg siden jeg var gravid..
Nå ser jeg hvor sykt det var, og jeg kommer ALDRI ALDRI AAALDRI til å spise slik i neste svangerskap! Da blir det lavkarbo/høyfett så det ljomer!

Men det verste er jo at mange gravide (og andre) som spiser mye brødmat med plantemargarin, yoghurt, juice, frokostblanding, masse frukt og ellers mager kost, faktisk tror de lever SUNT for det er det de får høre av de såkalte "ekspertene". Jeg blir så j**** forbanna!!!!!!!!!

Ikke rart det er omtrent overflod av genskader, gjentatte aborter, mutasjoner, dødfødsler osv. Ikke alt kan skyldes på kosten, men MYE av det kan det. MYE!

Nå må jeg lese mer, denne boken er noe ALLE må ha. Jeg har begynt å kalle den for bibelen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat