Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-12, 10:37   #14647
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Til grav liker jeg noen vårløker som basis (scilla, små påskeliljer)
Stemor som tidligblomster, lobelia noe seinere... Potteroser holder lenge dersom man gir dem et par gjødselpinner ved planting og det er fuktig jord. Er det tørt der så er hagenellik et bedre valg. Primula synes jeg har litt vel kort sesong, men det kommer jo an på om man vil ha noe som holder lenge, eller om man vil bytte ofte.
Tusenfryd holder også lenge, men mange synes de er for "festelige" til gravsteder.

Er du der ofte og kniper så er det mange flere planter å velge mellom enn om man ikke har mulighet til det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.