Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-10, 19:16   #13
Fanteri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 49
Innlegg: 15
Fanteri er på en erverdig vei

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

Hvorfor må barn lære seg å like all mat? Et godt kosthold er jo lurt å legge opp til fra de er små, når de er tenårig er jo det forsent:P

Vet jo hvor mye ungen min spiser hjemme, da sier han jo ifra om han vil ha mer/mindre. Hvorfor det skurrer i hode ditt hvet ikke jeg. JEg vil bare være sikker på at han får med seg nok mat. Når i tilegg, han kan spise 5-6 knekkebrød uten å bli mett, tenker jeg at han ikke får i seg nok fett og proteiner i b.hagen. Hvorfor er det så dumt å lage maten selv da? Barn trenger fett og proteiner og ikke bare brødmat.

Nå spiser vi ikke akkurat vegetarmat da, jeg har jo godt kjennskap til et lavkarbo kosthold, som jeg mener er en bra måte å spise på, så hvorfor fore mitt eget barn med masse karbohydrater. Fedon har skrevet barn i balanse, kanskje du burde lese den.. Handler ikke om å nekte, men å ha et bra kosthold, og man kan jo spise noe kornprodukter,frukt på lavkarbo da, men ikke til alle måltidene. Snakker liksom ikke om ketolysekuren her da!

For min del handler det om å ikke stigmatisere barna. Barn som ikke får lov å spise det samme som de andre i barnehagen ved fellesmåltidene føler seg fort annerledes. Da ville jeg heller forsøkt åpåvirke barnehagen i positiv retning, dersom maten de serverer er usunn. Et friskt barn med normalt aktivitetsnivå har ikke vondt av grovt brød og frukt som er det som er det vanligste å servere til fellesmåltidene.

Så bortsett fra det de får servert i barnehagen spiser våre barn det vi spiser og det vil si lavkarbo.

__________________


Fanteri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat