Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-12, 19:00   #5
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Ett år på lavkarbo

Tusen takk! Og må få si til Gerd og Nerthus at dere to og en del andres engasjement og hjelp til de nye har vært til stor hjelp og motivasjon for meg i min prosess

jannesnuppa: Mens jeg slanket meg hadde jeg ikke brøderstatninger som en del av det daglige kostholdet mitt, nei. Måtte være striks og holde meg til rene varer som kjøtt, fisk, egg, grønnsaker og fete meieriprodukter i det daglige for at vekten skulle gå nedover. Både bær, nøtter, frø og bakverk av nøtter og frø holdt jeg kun til kos av og til, ikke som en del av hverdagskostholdet. Nå kan jeg imidlertid fint ha en skive med lavkarbobrød, eller itt nøtter, eller en skål med bringebær og fløte også til hverdags uten at det påvirker vekta min. Men fremdeles holder jeg meg helt unna enhver høykarbo utskjeielse, dels fordi jeg igrunnen ikke føler noe stort behov for det, og dels fordi jeg ikke har lyst til å ødelegge noe
Hjemme lager jeg mer en nok av gode lavkarboretter, og når jeg er hos andre så blir igrunnen det å si nei takk til slike ting en vane det også Og vennene mine har begynt å venne seg til det at jeg ikke gjør unntak også, så når de vet jeg kommer så har de gjerne litt ost eller nøtter eller bær på lur til meg - veldig søte venner jeg har, jeg er heldig!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat