Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-14, 16:03   #1
Tropicana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 29
Tropicana er på en erverdig vei
Exclamation

Fordeling av protein, fett og karbo

Jeg har veldig liten matlyst når jeg er i ketose. Spiser 1-2 måltider om dagen med kjøtt og eventuelt salat.

Jeg har kun notert hvor mye karber jeg får i meg, ikke protein og fett. Jeg vil være mer nøye med dette også nå. Hva er en perfekt fordeling? Har dere et eksempel på et måltid med en god fordeling av karber/fett?

Vanligvis spiser jeg mye av det samme når jeg er på lavkarbo. F.eks 2 dager med kyllingsalat (spiser det to ganger for dagen), inneholder kylling, løk, ren salat med hvitløksdressing.

Andre perioder spiser jeg kun kjøttdeig. Enten ren eller med tomat saus/fløtesaus.

Jeg tror ikke jeg får i meg nok fett, selv om jeg steker alt i smør, har mye dressing osv. Hva er noe jeg kan spise som har mye fett i?

Jeg har lyst til å gå ned 10-15 kg på 3 mnd. Har tidligere ikke hatt slike mål, men har to ganger gått ned 15 kg på en 3 mnd periode. Nå har jeg bare 15 kg til jeg er 75 kg, regner med det muligens vil gå litt tregere nå. Jeg tror jeg tidligere gikk ned i vekt fordi jeg spiste for lite kcal, fordi jeg vet jeg ikke har spist nok fett.

Alle råd taes imot med stor takk

Tropicana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo? Svar med sitat