Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-11, 11:07   #13
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Sv: Boller....litt skuffet..

På Vitaflasken står det at den er av raps, solsikke og oliven. Velegnet også til steking, så da må det tåle litt temperatur. Det er 9 g mettet fett, 62 g enumettet og 25 g flerumettet. Og viktig for oss damer, den inneholder 5 g omega 3 og hele 20 g omega 6. Jeg har iallefall alltid en flaske stående, og når jeg lager middag til hele familien, som slettes ikke trenger alt det fettet jeg gjør, så bruker jeg denne oljen. Jeg kan ikke stappe i mine barn all lavkarbo/ketosematen jeg gjør, for de spiser jo mye mer karber også. Da vil nok vekta gå raskt opp. Det trenes mye i denne familien her, så jeg prøver å gi barna et sunt kosthold, men ikke GR varianten. Jeg tar inn fett, der det er naturlig, og bruker matfløte og rømme. Det trenger ikke å være at de får i seg karber av snop, men de spiser jo litt pasta (fullkorn), ris (villris) og potet til måltidene, samt mye salat og selvsagt frukt. Det er jo dette å finne et balansert kosthold som er litt viktig, og enkelt er det ikke når man skal ta hensyn til barn som trener mye og er i vokse alder.

Jeg har ikke sjekket ut noen andre bolle oppskrifter, det får jeg ta den dagen jeg skal lage boller igjen. Blir noen uker til neste gang tror jeg

I dag har jeg ikke tenkt middag engang...skal forbi en søndagsåpen butikk utpå dagen, får se hva jeg finner da. Men, kveldskosen skal bli brownies. Var på sunkost å handlet inn litt ingredienser her før helga, sånn i tilfelle. Eneste jeg ikke fant var 72 % sjokolade, ble bare 70 %...ikke fant jeg alternativ sjokolade uten sukker heller, utsolgt. Jeg får være nøye med oppskriften, regne ut hva hver bit vil inneholde, og være forsiktig utover dagen.

Noen som vet hvor mange karber det er i solruta knekkebrød? Jeg var tom for mine, så jeg tok et halvt solruta til frokost i dag, men mengder av hvit ost på toppen, for å få innpå proteiner og fett. Så, nu skal jeg bake meg knekkebrød, før jeg skal få med meg NM på ski

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat