Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-11, 19:43   #5065
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om man skal strikke lusekofte, er det da alltid sånn at man strikker det som genser, for så å sy søm og klippe opp, og videre tar opp masker og lager knappestolpe?
Har SÅÅÅ lyst på klassisk lusekofte som denne, men med rundbole, men finner ingen oppskrift annet enn på hele gensere.

Jeg skjønner faktisk ikke helt hva du spør om engang - mener du at du vil ha jakke strikket i ett der du strikker sammen ermer og bole mot slutten? Eller lurer du på om jakken kan strikkes i bakstykke, forstykke og ermer? Ja, det kan den. Man må ikke strikke den sånn at man lager søm og klipper opp etterpå, men den blir jo penere da når man slipper sømmen i siden.

Oppskrift på ulljakke med rundbole (om det er det jeg tror du mener) får du sikkert hjelp til å finne i en garnforretning.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)