Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-11, 11:29   #209
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av frkfräken, her.

Men lurer på: hvor ofte tar dere blodprøver og sjekker ymse nivåer? Altså, hvor lang tid kan det ta før lavkarboen vil påvirke hormon- og insulinnivåer? Går jo ut i fra at dette er individuelt fra person til person, men jeg synes det hadde vært litt spenndende å få tatt en blodprøve for å se hvor spesielt hormonnivåene ligger nå, om de har endret seg...

Jeg driver hele tiden å utsetter en full legesjekk, men hadde vært veldig interessant å ha gjort det!
Du har nok rett i at det varierer fra person til person.
Ifb. med barneønske sier legene ofte at 5 % nedgang ofte er det som skal til for å bli gravid, og Carisma hadde et konkret tall lengere opp i tråden angående dette (som jeg ikke husker i farta). Å få igjen mensen, og å få stabile sykluser er jo også en pekepinn, her varierer det jo veldig har jeg inntrykk av.

Men hvis du er nysgjerrig; ta en full test hos legen!

Opprinnelig lagt inn av Oktober, her.

En kort tur innom fra ferie. Dette er det jeg også lurer på. Er spent på om det kan synes neste gang jeg er hos gynekolog.

Er litt vanskelig å få inspirasjon til mat når jeg er på ferie uten nett. Prøvde meg fram på vafler, som ble sånn passe. Og syns det er kjedelig med besøk som ikke forstår at jeg må være streng med mat og godt når jeg ikke har diett.no og lavkarbo.no å sjekke mot. Men ellers går det greit. Skal se om jeg finner noen tips om turmat.

Fortsatt god sommer!

Det er litt vanskeligere på sommeren og i ferien, synes jeg! Finnes flere tråder om turmat her inne, for kortere og lengere turer.

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

utrolig motiverende å isnpirerende egentlig å lese om at lavkarbo har gikk pcos damer baby jeg har pcos og skal inn til prøverør til høsten.. men må ned 7 kg til først. så da satser jeg på lavkarbo - ketolyse å håper på at det kan hjelpe

Så bra at du har funnet veien hit, Mizzim! Dette klarer du!

Opprinnelig lagt inn av liquid84, her.

Men denne helgen trakket jeg litt feil i kostholde.
Jeg har ikke spist høykarbo akkuratt, men aaaaaalt for mye "lavkarbo" som endte med at jeg fikk i meg alt for mye karbohydrater i forhold til vanlig.
Reaksjonen var mage smerter, slapphet og utrooolig oppblåst mage.

Så nå tar det vel noen dager før jeg er tilbake i gamet.
Men om noe så har jeg i hvert fall mindre lyst til å skjeie ut nå.

Det hørtes ikke deilig ut, men som du sier: frister ikke så mye å skjeie ut etter noe sånt...

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat