Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-12, 13:30   #16
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Frisk fra leddgikt med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Poenget med den rene maten på lavkarbo, er at det kan ikke "pantenteres" som du sier. Ren mat er ren mat - og ingen kan ta patent på noe som kommer fra naturen uten å være tuklet med (selv om jeg har vage minner om patentering av gener og diverse fra tidligere...).

Man kan patentere kontruerte (="fiksede") gener i en del land. En del frøprodusenter gjør det for å kunne selge frø som gir roundup-resistente nyttevekster... Slik at man kan spraye enda mer dritt på maten vår...

Disse frøene er også ofte "tilfeldigvis" ikke spesielt gode til å formere seg - slik at bøndene er prisgitt frøprodusenten hvert år. I en del tilfeller så har storlobbyvirksomhetene fått redusert tilgangen til å omsette frø i småskala og dermed forsvinner mange heiroom-frø... Vi får en forflating av den genetiske bredden og genetikken er i stor grad "eid"...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg tror internett er den store redningen - foreløpig. Det er jo allerede på gang politikere i flere land som allerede sensurerer, men også som planlegger sensurering av varierende grad. Jeg har funnet mye av informasjonen om lavkarbo på internett, og deretter gått ut og handlet bøker. På forumet har jeg fått utvekslet erfaringer og kunnskap og lært masse. Uten internett ville det aldri blitt en så eksplosiv utvikling i antall mennesker som har fått et bedre liv vha lavkarbo, det er nemlig enkelt og søke og google og lese - uten at man i første omgang må engasjere seg selv og gi uttrykk for sin nysgjerrighet offentlig.

Vi må bare fortsette og kjempe for å korrigere feilinformasjon og passe på at internettet ikke blir så sensurert og "styrt" at det mister sin hensikt. Vi må fortsette og være kritisk til de fleste råd, og heller bli flinkere til å søke info selv og deretter trekke en konklusjon. Forhåpentligvis vil generasjonene etter oss bli enda flinkere til å søke, finne og ikke minst være kritiske til den informasjonen de finner enn vi er

Jeg tror vi er på rett vei jeg. Vi må bare fortsette og si fra når feil informasjon gis, og hver enkelt av oss må være praktiske eksempler på hva et lavkarbokosthold kan gjøre med et menneske

Og vi må fortsette og bli følelsesmessig engasjert når vi ser enda et menneske slippe de smerter og plager de har hatt i mange tiår - "bare" fordi hun endret kosthold til lavkarbo...

Jeg håper du har/får rett... *sukk*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat