Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-11, 07:15   #16
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Tipse hverandre om hvordan hindre at man sprekker/ hvordan sprekke mest elegant

Jeg vet ikke om jeg har hatt "sprekker" jeg, for jeg spiser LCHF og det gjør jeg også dersom jeg lager noe godt til dessert i helgene f.eks Og jeg er av typen som vil unne meg noe innimellom, helt avholds til søtsaker vil jeg ikke være -for da blir jeg ikke noen god person å være sammen med Så i ukedagene er jeg striks og spiser kun "ren mat" og når jeg er sulten (2-3 måltider pr. dag), mens i helgen kan jeg lage lapper, vafler, kaker -ikke alt på en og samme helg selvfølgelig, men jeg synes det er hyggelig en søndag og sette seg ned etter middag med en kaffe og noe "godt" attåt. Men det er LCHF det jeg lager da også, så ser ikke på det som "sprekk" Og 86% eller 90% sjokolade er jo bare et must i helgen når de andre spiser sitt helgegodt, men klarer da og begrense meg til en bit eller to -må ikke spise hele plata liksom.

Mamma er veldig "bekymret" for at hun ikke skal få kaker når hun kommer i bursdager/søndagskaffe til oss. Da mener hun kaker med sukker og mel. Og joda, jeg skal nok bake kaker med sukker og mel, men også LCHF varianter til meg selv -for sukker og hvetemel er jeg ferdig med Så får hun sitte der med sine sukkerholdige kaker..hehe..Hun lever ganske etter LCHF selv hun i hverdagen, men ikke så "strengt" som meg som hun sier...

Hvis jeg skal definere noe som ville vært sprekk for meg, så ville det vært å spise et skikkelig høykarb måltid (brød, pasta, ris, smågodt med sukker, vanlige kaker og bakst med sukker og hvitt mel f.eks) -men det kommer nok aldri til å skje, for jeg lager meg heller noe "lovlig" innenfor LCHF når jeg får lyst på noe søtt i helgene

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat