Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-09, 19:03   #15
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Opprinnelig lagt inn av Sunn, her.

Hei jeg har snakket med Dr Robert O Young angående det Dr Mercola hadde å si om ph balansen og det. Her skal jeg sitere hva han hadde å si om meningene til Dr Mercola. Utrolig kunnskapsrik denne Dr Robert O Young.

" The life span of Eskimos is around 56. Not impressive. The acids from meat are devastating to the body. (...) We need less than 3 to 5 grams of protein daily (...)

Dette argumentet har jeg hørt tusenvis av ganger. Når jeg snakker om LCHF og om kosthold hos urbefolkninger, er dette det første motstandere av naturlig kost kommer med. Det er viktig å notere seg at blant eskimoene og andre urbefolkninger fantes det ingen sykehus, leger, medisiner, anitbiotika osv. De vanligste dødsårsakene var ulykker, skader og drap (!).

Dette har Paal Røiri skrevet en lang avhandling om: http://www.nfhm.org/artikler/eskimo.pdf

At vi trenger mindre enn 3 - 5 gram med protein per dag vet vi jo ikke er er sant. Jeg har selv vært vegetarianer i nesten tre år (ti år siden nå), og det var i den perioden jeg la grunnlag for en særdeles dårlig helse, overvekt og intoleranse for karbohydrater.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat