Tråd: Cesar Millan
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-11, 15:37   #26
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Interessant det du sier om matforsvar... jeg leste mye om Nordenstam før jeg kjøpte meg valp som 15 åring... Valpen knurret EN gang over maten - og jeg tok den fra henne. Hun fikk vente til hun roet seg ned før hun fikk maten tilbake. Siden hadde jeg aldri problemer med matforsvar.

Jeg liker Cesars metoder svært godt. Det er sjeldent han bruker så krasse metoder som strømhalsbånd og pigghalsbånd, og det er nok i sære tilfeller der hunden må ha kraftigere korrigering enn en dult i siden som han vanligvis bruker.

Jeg skulle likt å se dere som er så i mot Cesar når han i sjeldne øyeblikk bruker så krasse metoder og sett om "dempende signaler" ville fungert med en hund som har kommet så langt ut å kjøre...

Jeg har gått kurs selv i dempende signaler og synes det er en eminent måte å oppdra hunder på. I de fleste tilfeller vil de fungere på hunder med andre erfaringer også - men jeg ville nok ikke stolt på at disse fungerte overfor hunder som rett og slett ikke har LÆRT dempende signaler mellom hunder og mellom mennesker. Der må man bruke andre metoder. Det finnes nemlig en masse hunder som ikke forstår dette naturlige språket som de har mellom seg når de får lære seg det i feks en flokk eller av mennesker som kan.

Jeg passet en fantastisk cocker en gang som kunne disse signalene. Vi møtte en svært aggressiv hund som hang i båndet og bjeffet og knurret til han. Istedet for å reagere på samme måte tilbake, snudde han brått rumpen til denne hunden og satte seg rett ned *ler*. Angrer fremdeles på at jeg ikke beholdt denne omplasseringshunden selv...

Det er vel ikke vanskelig å forstå at jeg har svært stor sans for Cesar Milan - kjekk er han også


Nok et fantastisk innlegg fra NerthusSynes jeg ser cockern for meg

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat