Tråd: Fitday FAQ
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-06, 18:49   #33
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fitday FAQ

Opprinnelig lagt inn av Zen

Det høres litt rart ut det der, jeg har MASSE custom foods lagt inn (og Nille har garantert mange flere), og det har ikke blitt slettet.

Uansett vil jeg ikke anbefale de norske versjonene. Jeg har testet Grete Roede sin ut litt for gøy, og den oppgir FEIL innhold på en del matvarer..folk har visst oppdaget det samme når det gjelder vektklubb.no.

Jeg bruker egentlig ingen av de ferdig innlagte matvarene i fitday, synes det er greiest å legge inn selv, pr. 100 gram, og deretter veie maten jeg spiser og føre inn. Det er jo f.eks forskjell på størrelsen på både grønnsaker, frukt og egg f.eks.

Er enig med at Grete Roedes ikke var helt noyaktig. Den storste svakheten var at de kun viste kalorier og ikke noe annet. Din fremgangsmaate pa Fitday med aa legge inn alt selv hores bra ut. Jeg gjorde det mye selv. Jeg gjor det faktisk i en storre grad paa Sparkspeople fordi det er forskjell mellom hvordan kanadiske myndigheter regner kalorier og fiber. Det kan vaere samme innhold i en frokostblanding, men kalorier og fiber er vist forskjellig paa innholdsdeklarasjonen. Hvorfor? Har ikke peiling, saa jeg forer bare opp det som staar paa pakka og ferdig med det.

Det som jeg ellers liker med Sparkspeople er alle artiklene og ymse de har. Men det koker ned til hva man selv foretrekker og foler seg fortrolig med. Som alt annet i livet.

Jeg har funnet min maate og kostholdsfilosofi som passer meg og som jeg har gaatt ned 45 kilo paa. Og det er absolutt ikke lavkarbo, men noen liker mora og andre liker dattera som de sier.

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat