Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-14, 11:07   #23184
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Junior har trange luftveier og har derfor en astmamedisin som skal tas om han blir veldig tett. Der blir han heldigvis sjelden, bare når det er veldig kaldt eller veldig fuktig som i natt. Siden det fortsatt var rått i været sendte jeg den med i barnehagen. Men de kunne ikke gi den, fordi den ikke skal gis til fast klokkeslett, kun hvis han sliter med pusten! (Den virker bare noen minutter så det er bortkastet ellers)
Kan det stemme? At de ikke ikke har lov til å gi "ved behov"-medisiner?? Jeg spurte hva de gjorde om noen hadde stikkallergi og måtte ha adrenalin, det kunne hun ikke svare på....

Prinsen får astmamedisiner ved behov i barnehagen. De ligger fast i sekken hans og de vet at om han hoster mye, kan han få inntil annenhver time. Overhodet ikke noe problem.
Kan du ikke spørre om begunnelsen? Syns det høres veldig sært ut, men kan jo hende de har disse retningslinjene av en eller annen grunn. Ved behov kan jo være vanskelig å tolke for noen som ikke har medisinsk bakgrunn feks. Kanskje de før har opplevd at et barn har blitt over-/feilmedisinert feks?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)