Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-10, 18:31   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Jeg synes du bør tenke på å fortsette å kunne holde vekta stabilt på sikt også i tillegg til å kunne gå ned de siste kg, og da er et ''fort og gæli''-vekttap ikke nødvendigvis så gunstig.
Jeg skjønner hva du mener, jeg har tider med matleihet hvor det hadde vært kjærkomment med noe pulver i et glass vann, men det kommer aldri til å skje, så da får jeg heller leve på enkel men kjedelig mat i stedet for, bare for å beholde noe næringsvett .
Det behøver jo heller ikke å være så innmari vanskelig, om du finner deg noen enkle men gode oppskrifter, som gryter, kaseroller, former som er gode og enkle (søk på ostelasagne, f.eks) og lager store arsenal som du kan fryse ned, så er mye gjort.

Kroppen trenger kun marginalt med karbohydrater, ca noe under hundre gram til hjernen, og dette får den fint fra det lille vi spiser, samt fra proteiner. Så man kan gjøre seg selv en bjørnetjenste ved å innta for mye protein, derfor må man også ha et kurant fettinntak for å kunne holde proteinnivået nede, ettersom det tross alt er fett og protein som er mest mettende. Om du er sånn passe aktiv, altså ikke trener så veldig mey og sånn så kan du som regel beregne ett gram protein pr kg kroppsvekt, som en ca tommelfingersregel, men om du spiser etter f.eks ketolyseprinsippene så regulerer det seg fint av seg selv, så lenge du er påpasselig med nok fett.

Sånn til slutt så mistenker jeg at du med din BMI ikke vil få utskrevet ED heller. Med mindre du har diabetes eller hypothyerose eller noen andre sykdommer som kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat