Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-11, 22:51   #136
kilokrig
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 6
kilokrig er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Det med hormonene er nesten mer innfløkt enn vitaminer og mineralers innvirking, Kartet blir veldig uoversiktlig. Men mensen kan komme tilbake når man kommer i ketose. Det skyldes i de fleste tilfelle at insulinresistensen reduseres kraftig, og pco- symptomer / mannlig hormonovervekt reduseres. Jeg har sett det hoe en del midaldrene kvinner som er godt overvektige og starter på ketolysekuren.
Om progesteronkremen har noe å si, neppe, men det kan jo være dråpen som får begeret til å flyte over.
Vennlig Hilsen
Torkil

Dette var jo interessant. Jeg har holdt på med lavkarbo - kosthold (kaller det det for jeg har vært litt forvirret av alle alternative dietter/kosthold og har vel vært mest i Atkins og litt ut over det av og til. Jeg har vært i ketose og gått ned 6 kg. (Har ca. 5 igjen som skal bort). Jeg fikk fjernet hormonspiral for i underkant av ett år siden - og etter va. 1 md. i ketose fikk jeg blødning (lengde og mengde som mens). Jeg ble veldig bekymret og dro til legen. Han tok celleprøver - har ikke fått noe skummelt svar fra prøvene men skal ringe for sikker hets skyld. Jeg nevnte for legen at jeg jeg gikk på lavkarbo diett, men han reagerte bare med å si "at nå får vi ta en ting om gangen".... Vel, så var det ikke så dumt tenkt av meg at dette var en stor endring som skjedde i forkant av blødningen....

jeg kom ut av ketose i julen til tross for at det ikke var store utskeielser. Har fått lest mye på siden idag og ser at jeg skal ikke blande men finne tilbake til Atkins for å se om jeg finner tilbake til den gode metthetsfølelsen.

kilokrig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat