Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-09, 11:09   #1
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Pizza uten deig

En såkalt "man tager hva man haver-oppskrift", så lenge du har ost og pizzasaus går alt ann

PIZZA uten DEIG.

Finn fram en paibunn-form, springform eller annet som forhindrer ost og fett fra å søle ned hele ovnen din
Jeg liker springformen, så lenge jeg husker å dekke bunnen med bakepapir.

Legg et lag med pizzasaus som dekker hele bunnen, dekk så med ost. Det skal også dekke hele bunnen. (her kan du kjøpe ferdig i butikken (se på kh), lage selv eller blande litt ketchup og tomatpure og oregano)

Så legger du ting som du vanligvis ville hatt på en pizza, jeg pleier å ha i kjøttdeig, løk og kanskje litt skinke. (og mais) Det kan jo selvfølgelig varieres i det uendelige. (tacovariant, vegetarianer, osv)

Når du har lagt på alt fyllet, legger du på mer pizzasaus. Det skal dekke godt. Så hiver du på så mye ost du vil på slutten. Igjen skal det dekkes. Dryss gjerne litt oregano på toppen.

Hiv i ovnen, jeg steker alt på 180 grader uansett hva det er, så det kan sikkert justeres noe
Når osten begynner å bli brun og "stiv", taes den ut. (mener det tar rundt 15-20 minutter)
Om du klarer, vent litt, så får den "satt" seg, og er enklere å dele opp i passende deler.
Spises alene eller med en god salat.

NAM!



"Greit", sa samboer når jeg fortalte hva vi skulle ha til middag..
"Da skal jeg ha mat uten DEG også!"

__________________
Vil du ha en ticker? Les her

Sist redigert av Areola : 07-01-09 kl 11:36.
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat