Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-13, 12:02   #205
wenche@@
Medlem
 
wenche@@ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen Drammen
Alder: 59
Innlegg: 191
wenche@@ har en fantastisk aura rundt segwenche@@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av LilleTrilleMaren, her.

Kunne virkelig ønske jeg hadde så flinke foreldre og! Jeg er 16år, og prøver å spise sunt, og holder meg unna sukker og raske karbohydrater. Problemet mitt er ikke frokost eller skolemat, men middagen hjemme. Til frokost spiser jeg ofte omelett, havregrøt eller lavkarbo-pannekaker, og på skolen har jeg ofte med salat, egg eller middagsrester (dersom vi hadde noe sunt til middag.) De fleste veninnene mine kjøper mat i kantina, og da går det i lyse baguetter, pizza til å varme i mikrooen, rett i koppen, sjokoladebarer osv.

Problemet mitt er at vi hele tiden har pommes frites, pose-potetstappe, posesupper og -sauser, eller grandiosa. Foreldrene mine er begge i 50-åra, og ikke av den spreke typen. Når jeg ser hva de dytter i seg, og hvordan form de er i, vet jeg bare ennå mer at jeg ikke vil bli som det.

Jeg har ikke noen vansker med å holde meg borte fra det, siden vi ikke spiser middag sammen (de spiser middag oppe foran TVen, mens broren min spiser middag ved TVen nede, og jeg spiser middag alene på kjøkkenet...) Dermed er det lett for meg å skippe middagen, og spise salat eller omelett isteden, men det blir da det eneste jeg får spist til middag. Jeg har ingen mulighet til å spise noe annet, siden jeg får ikke lov til å lage meg noe annen middag med rent kjøtt eller kylling. Når vi har en ting til middag, må jeg bare spise det, eller ingenting.. Vi har tydeligvis ikke råd eller tid til å lage middager fra bunnen av, og når jeg foreslår noe, så liker de jo ikke det. De kan dytte inn alt av posemat osv. uten engang vite hva som er i det, men hvis det kommer til litt for mye grønnsaker, så er det helt krise..

Vet egentlig ikke hvor jeg skulle med dette men.. Trengte egentlig bare få ut noen av følelsene mine..

Jeg vil påstå at dine foreldres kosthold ikke er det billigste alternativ...

wenche@@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat