Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-13, 16:16   #43
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Barn og mengder

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

ok, til saken da - og nå gjør det samme som du er en mester i, nemlig å klippe istykker innlegget og kun hente ut en enkelt setning ut fra konteksten. Hva er forskjellen på de to øverste sitatene? I følge deg kompliserer min uttalelse saken og gjør det unødvendig vanskelig. Mens ditt er et helt greit innlegg i debatten?
Av og til må man bare få lov til å kommentere direkte til personen, for det bringer ikke saken videre å fortsette å diskutere når du slår argumentene så flate som jeg opplever at du gjør.
Dette er en sak som tilhører mitt hjerte. Det handler om mine barn, det handler om mitt yrke, og det handler om min forskning. Jeg kan velge å forholde meg profesjonelt til dette, men akkurat nå valgte jeg å reagere med følelser. Når jeg svarte over her har jeg en mening, noen tanker og ideer jeg mener er viktige.
Jeg tror at mange kan reagere personlig på det du sier, for du svarer på en veldig arrogant og ofte, i mine øyne, en usaklig måte.
Ofte synes jeg du har mange gode argumenter å komme med i diskusjonene. Men like ofte formulerer du deg på en måte som hisser opp mer enn de belyser. Det er synd. Jeg er veldig lite glad i kverulanter, det er noe av det mest uinteressante jeg vet om, bringer ikke meg og mine tanker videre i det hele tatt. Jeg hater også å bare diskutere for å diskutere. Sikkert mye derfor jeg reagerer på deg nå.

Først og fremst må vi ikke glemme at deltakere på et forum som dette er ganske forskjellige. Der du hater å diskutere bare for å diskutere, syns jeg det i noen tilfeller er interessant og/eller underholdende. Jeg forstår hva du mener med kverulerende, selv om jeg selv mener at jeg noen ganger urettmessig blir beskyldt for å være en kverulant. Jeg syns at noen bruker kverulantbegrepet i mangel av et godt argument.

Det jeg sjelden gjør i en diskusjon er å karakterisere de jeg diskuterer med. Beskyldninger om at jeg er usakelig syns jeg derfor ofte har et opphav i min manglende evne til å kommunisere at mine argumenter ofte er saken sett fra en litt annen vinkel.

Jeg må også innrømme at jeg – en sjelden gang – erter med vilje. Jeg tåler selv å bli ertet, så jeg forventer ofte det samme av andre. Veldig mange av innleggene mine er skrevet med et glimt i øyet, men jeg innser jo at jeg bommer noen ganger på hva andre syns er festlig. Siden du reagerer så sterkt som du gjør på denne diskusjonen, tar jeg det du sier til etterretning.

Når det kommer til dette med å være arrogant, må du huske på at noen av oss har god grunn til å være det, uansett hvilket nivå av selvinnsikt vi måtte ha


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat