Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-07, 20:45   #89
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett!


Men den som vill bjuda motstånd kan använda följande enkla tips: Tänk efter om din anmoder i Afrika för en miljon år sedan kunde följa den regel som föreskrivs i hälsobilagan. Kunde hon det inte kan du gott strunta i den också. God fortsättning.”

Det er vel ingen, eller i beste eller verste fall veldig få som ikke drikker vann. Det er ingen som er uenig i det. Tvert imot har folk gjennom alle tider satt pris å kunne drikke vann. Det er jo ikke spørsmål om vann eller ikke vann. Det er derimot spørsmål om respekt for vannet og kroppen og hva mennesket er.

Med korrekt mat for ens kropp justerer det seg til sin riktige vekt. Det var jo typen mat og ikke mangel på vann som har fått mange opp i vekt. Så teoriene om å måtte ha med seg vannflaska alle steder, er og forblir en tvilsom sannhet med mange modifikasjoner.

Et par brukere som vi har drøftet dette litt med på denne tråden, vil om en stund jublende når målet er nådd, kunne som jeg sa sette opp lapper og vi får:

· Målet nådd – drukket relativt mye vann
· Målet nådd – tørsten styrte vannet

Kjenner flere som har tatt av og ikke drukket noe særlig. På forumet oppfordres vi til å komme med erfaringer osv. Da jeg selv fant vedvarende form var det lavkarbo og ikke noe særlig vann utover det kroppen selv trigget meg til.

Likevel må alle drikke hvor mye de vil for meg. La det være klart. Man velger det man tror mest på. Det er naturlig. Men alt er ikke svart-hvitt.

Rent teoretisk kan man også snakke om å styre vekt vha. kalorier inn og kalorier ut. Men i praksis vet vi at mange som føyk i været spiste relativt lite og beveget seg mye. Riktige ansette teorier virker ikke alltid i det praktiske livet. Energibalansen kaller man det. Ja vel, men i livet under solen er ikke alltid de tekniske teoriene korrekte.

Når de tekniske teoretiske standarder i virkelighetens liv gang på gang feiler, er de ikke sannheter, men ikke noe annet enn forhold som oppstår som uregelmessige sannheter.
De trenger ikke skamme seg for det, for livet i seg selv er ikke matematikk og det er nok mange ukjente faktorer, gjerne samspillsfaktorer som spiller inn.
Derfor viser ofte vitenskapelige undersøkelser helt eller delvis motsatte resultater.

En docent i mikrobiologi ved Sahlgrenska i Sverige tok for noen få år siden et herlig ironisk oppgjør med vår tids vannfokus. Artikkelen følger nedenfor, på svensk. Den er virkelig herlig å lese, om man er opptatt av vann eller ikke som sådant. Den gir et herlig kick.

Seriøst kjenner jo vedkommende til både ketose og lavkarbo. Lavkarbodietter har jo eksistert i flere tusen år, og i flere tiår i moderne tid. Vi som lever på lavkarbo har all grunn til å være stolte av det, og det er haugevis av superflotte mennesker på forumet har jeg forstått.

Du som leser her er helt sikkert en av disse, uansett hva du mener om for eksempel vanndrikking.

Likevel er vi alle klar over at selv vi ikke har det komplette bildet.
Ha en super kveld!


Her er den mentale vitamininnsprøytningen:

http://www.alba.nu/Alba7_03/wold.html

  Svar med sitat