Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-08, 08:37   #16
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier og lavkarbo

Spørsmål - eller konkurransen - kalorier vs. lavkarbo tror jeg vil finnes til evig tid. Eller i hvert fall inntil ALLE går ned like mye hvis de følger f.eks. GR slavisk - eller ALLE går ned like mye ved å følge f.eks. Atkins slavisk. Innleggene på dette forumet er et godt nok bevis på at ikke alt fungerer på samme måte for alle.

**personlig betraktning følger - påstår ikke at dette gjelder alle**

Jeg kan mye om kosthold. Primært Fedon-kosthold. Sånn sett har jeg alle forutsetninger for å lykkes med min vektnedgang. Allikevel går jeg nå her - år ut og år inn - og drasser på min frustrasjon. Og ca. 20-25 kilo for mye.

Jeg har gått på flere kurs i regi av Grethe Roede. Gikk ikke ned så veldig mye, og det stoppet opp etter et par uker.

Jeg har spist lavkarbo (Fedon) over lang tid - uten at det skjer noe med vekta.
Jeg har spist ketogen diett over lang tid - og gått opp i både vekt og fettmasse.

Hormonell ubalanse er forklaringen på det.

Det eneste som har fungert for meg for å gå ned i vekt er Eurodiett. Som jo både er karbohydratredusert og kaloriredusert. Problemet med Eurodiett og meg - er spiseforstyrrelser. Og mestringsproblemer. Så det sitter i hodet.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat