Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-13, 20:23   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Blomkålsuppe er ikke noe problem, nei - og hvis han liker dét, kan det være en idé å teste ut "feil" grønnsaker tilberedt på samme måte, kanskje? (En gang i tida var det bare blomkålsuppe jeg ville ha også, men jeg fikk smaken for spinat- og aspargessupper også etterhvert... riktignok fra toro-poser, men dog. )

Det fine med lavkarbobrød, om dere finner frem til et som fungerer, er jo at de generelt inneholder mye god næring og ikke bare tomt "fyll". Et rundstykke laget av frø/nøtter/egg sammen med blomkålsuppa eller et rent kjøttstykke - eller under noen bananskiver! - vil dermed bidra med bra fett og protein.


og hvis man elsker bacon, kanskje en litt skummel grønnsak (en bunt stav-kuttet sopp, eller miniasparges, for eksempel) kan bli mindre skummel om den surres i baconskiver eller stekes med baconterninger? Vet ikke om det er et konstruktivt forslag - jeg har vært en del rundt unge aspergermenn i lunsj- og annen matsammenheng, har sett at det er strenge "regler" involvert.


Men jeg synes han har et greit og solid utgangspunkt nå, da! Hvis han liker bacon, egg, ost, skinke, kylling, banan og blomkålsuppe (samt eventuelle lavkarbobrødmåltider), så er jo det allerede nok til å skape en ukesmeny med grei variasjon.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat